Magic Wintercircus

Veel gestelde vragen

Algemene vragen

Hoe lang duurt de voorstelling en is er een pauze?

De voorstelling duurt ca. 2 uur incl. een pauze.

Is het circus rolstoeltoegankelijk?

De Magic Dome circustent is rolstoeltoegankelijk, maar er zijn geen rolstoeltoegankelijke toiletten.
LET OP! ROLSTOELPLAATSEN ZIJN NIET ONLINE TE KOOP! Vanwege de beperkte beschikbaarheid per voorstelling dient de komst van een rolstoel vooraf te worden gemeld per email (minimaal 1 dag voor de voorstelling) via pers@magicwintercircus.nl Koop je tickets en meldt je pas achteraf, of helemaal niet, dat je met een rolstoel komt, dan kan het zijn dat er geen plek voor je is. Je hebt dan geen recht op geld terug.

Vanaf welke leeftijd is Magic Wintercircus geschikt?

Circus is van oorsprong een elitaire cultuurvorm voor volwassenen. In navolging hiervan is Magic Wintercircus dan ook niet 100% gericht op kinderen. Wel maken wij het kind in iedereen wakker en is onze voorstelling óók leuk voor kinderen.
Als opvoeder weet je zelf het beste wat jouw kind leuk vind of eng. Magic Circus speelt met emoties. We zijn soms hartstikke spannend (ook voor de opvoeders), dan weer heel grappig, verder zijn schoonheid en sensaties uiteraard ook te beleven!

Waarom moet ik voor mijn dreumes van 1 jaar een kaartje kopen?

Veiligheidsvoorschriften verplichten ons ieder persoon vanaf 1 jaar in de circustent te verantwoorden met een entreebewijs. Dat betekent ook dat zij meetellen bij het maximaal aantal toegestane bezoekers. Daarom betalen kinderen vanaf 1 jaar, ook als zij op schoot zitten.

Kan mijn kind in de buggy/kinderwagen blijven zitten?

Nee, want net als in een theater mogen kinderwagens en buggies niet meegenomen worden op de tribunes of tussen de stoelen geplaatst worden. De veiligheidsdiensten verplichten ons daartoe. We vragen dus vriendelijk om stapjes, fietsjes, buggies en wandelwagen thuis te laten.
We kunnen de wagens evt. onder de tribune plaatsen voor je (op eigen risico), maar de buggies mogen de vluchtwegen niet blokkeren. Het circuspersoneel geeft aan waar je de buggy moet plaatsen.

Waarom moet ik mijn email en telefoonnummer invoeren als ik online kaarten bestel?

In het online bestelproces is uw email verplicht omdat we je anders de kaarten niet kunnen toesturen. Een telefoonnummer is handig voor het uitzonderlijke geval dat we genoodzaakt zijn een voorstelling te annuleren door extreme weersomstandigheden of als de overheid per direct een lockdown afkondigt i.v.m. bijvoorbeeld Corona. Als we u snel kunnen bereiken, staat u niet met teleurgestelde kinderen voor de tent.

De gegevens gebruiken wij dus NIET VOOR MARKETINGDOELEINDEN! Verfrissend nietwaar?! We gaan je niet bellen met geweldige aanbiedingen, we gaan je niet spammen in je inbox of per SMS. Na de voorstelling worden de gegevens gewist. Waren meer bedrijven maar net als Magic Wintercircus!

Hoe laat moeten we aanwezig zijn?

Alle zitplaatsen zijn ongenummerd, dus wie als eerste naar binnengaat zit het best binnen de gekochte categorie. De Magic Dome circustent opent ca. 15 minuten voor de start van de voorstelling, soms staat er dan al een rij. De circuskassa en verwarmde foyertent is open vanaf 60 minuten voor iedere voorstelling.
I.V.M. de Corona-maatregelen:
KOM JE TE LAAT? DAN KAN JE DE CIRCUSTENT NIET MEER BETREDEN, KOM DUS OP TIJD. NEEM ALTIJD EEN TREIN OF WAT EERDER!!!

In de voorverkoop zijn geen kaarten meer verkrijgbaar, wat nu?!

Alleen als er UITVERKOCHT staat in de tabel met alle aanvangstijden, zijn er geen plaatsen meer beschikbaar.
Probeer je nog op dezelfde dag voor de voorstelling te reserveren en start deze binnen 90 minuten? Dan is de online kaartverkoop al gestopt. Zo weet ons kassateam exact hoeveel kaarten er nog verkocht kunnen worden. Je kan dan dus nog kaarten reserveren aan de circuskassa in de rode foyertent. Deze is van 60 tot 15 minuten voor elke voorstelling geopend. Uiteraard geldt ook aan de circuskassa: zolang de voorraad strekt! Om zeker te zijn van kaarten raden wij dus aan om tijdig online tickets te bestellen.

Kan ik aan de circuskassa kaarten kopen voor een andere dag?

Ja! Met name een uitkomst voor de mensen met een U-Pas die alleen aan de circuskassa kunnen kopen omdat de U-Pas(sen) gescand moeten worden. Er kan uiteraard vlak voor een voorstelling een (flinke) rij staan aan de circuskassa, maar als je er bent op het moment dat de kassa opent (een uur voor iedere voorstelling) dan is het geen enkel probleem om bijvoorbeeld op vrijdag al kaarten voor zondag te halen. Let wel op dat gekochte kaarten niet meer geruild kunnen worden voor andere data of tijden. Ondanks dat de Magic Kassakanjers tot het uiterste gaan om je te helpen, hebben zij bij uitverkochte voorstellingen soms ook echt geen kaarten meer.

Kan ik een online kortingscode gewoon aan de kassa zeggen?

Nee. Online is online en dus niet aan de circuskassa. Mocht je een kortingsbon hebben, dan kun je de code die erop staat online gebruiken, óf de bon gebruiken aan de circuskassa. Let wel op het maximaal aantal tickets per kortingsbon! Als je zeker wil zijn van een plaats, dan raden wij uiteraard aan om in de online voorverkoop je kaarten te kopen. Met name voor voorstellingen in het weekend.

Wil je niet online kopen, dan kan je op een eerdere showdag aan de circuskassa terecht met een kortingsbon.

Zijn er toiletten?

Ja. Tijdens het Magic Wintercircus zijn er toiletten aanwezig voor het publiek.

Waar vind ik kortingsbonnen?

Kortingsbonnen liggen in winkels met een circusposter.

Corona vragen

Gaan de voorstellingen door?

Op dit moment weten wij nog niet exact welke regels de overheid instelt voor de periode dat het Magic Wintercircus voorstellingen geeft. Daarom kunnen wij nog niet zeggen of de voorstellingen aangepast of afgelast moeten worden. Wij willen niet te vroeg annuleren en bekijken later of de regelgeving en sociale wenselijkheid het ons permitteren om de voorstellingen door te laten gaan.

Heb je een QR-Code nodig om het Magic Wintercircus te bezoeken?

Ja. Magic Wintercircus is verplicht om Coronatoegangsbewijzen te gebruiken.

Waarom hebben jullie er voor gekozen Coronatoegangsbewijzen te gebruiken?

Dat hebben we niet. Wij worden verplicht om Coronatoegangsbewijzen te gebruiken, net als alle andere evenementen. Uiteraard kunnen wij besluiten om dit niet te gaan doen, maar dan wordt onze vergunning ingetrokken en kunnen we geen voorstellingen geven. Wij kunnen dus kiezen om wéér duimen te gaan zitten draaien (ditmaal zonder Coronasteun van de overheid) of om ons aan de wet te houden en wel veel mensen te kunnen vermaken. Wij hebben gekozen voor het laatste.

Is het erg als ik vanaf ver / uit het buitenland kom?

Als je zonder quarantaine Nederland in mag reizen en volledig gevaccineerd bent en dit kan bewijzen, ben je van harte welkom!

Mijn partner is bij ons thuis in quarantaine, maar ik kan dan toch nog wel met de kinderen langskomen?

Nee, helaas niet. Als er iemand van je huishouden in quarantaine is, moeten de huisgenoten (kinderen dus ook) ook in quarantaine. Alleen zo kunnen we er zeker van zijn dat er geen kans is op verspreiding van het virus.

Wat als ik te laat kom?

Bij de start van de voorstelling gaat de tent dicht en is het niet meer mogelijk om Coronatoegangsbewijzen te checken. Je kan dus helaas niet meer naar binnen en hebt geen recht op restitutie. Weet je op voorhand dat je door, bijvoorbeeld, een file te laat gaat komen? Neem dan contact op met onze marketingafdeling en dan zoeken we naar een goede oplossing zoals het omzetten van de kaarten voor een bezoek een andere voorstelling. LET OP! We doen ons best, maar omzetten is niet altijd mogelijk. Ga dus op tijd van huis.

Hebben de artiesten en medewerkers wel een Coronatoegangsbewijs?

Ja.

Krijg ik mijn geld terug als ik Corona krijg/heb?

Verhindering door ziekte, dus ook Corona, is geen reden voor restitutie.